Schrijf je in voor ons Brand New(s) en blijf altijd op de hoogte!
Touchdown! Eindbestemming: een sterk en toekomstbesteding merk, voor jou. Van merk naar mediamerk. Na het succes van de supermerken en inspirerende voorbeelden uit het verleden en heden is het nu jouw beurt.
De eerste handvatten heb je al beet: de geheimen voor een vliegende start zijn al voorbijgekomen tijdens onze sprong en vrije val in onze blogs deel I & deel II .
Nu is het tijd om zelf (of samen) aan de slag te gaan. Aan de slag vanuit een allesomvattend contentplan. Maak je als merk onsterfelijk en schrijf geschiedenis, net zoals de supermerken. Download ook vooral onze gratis whitepaper, welke je alle handvaten biedt voor dit allesomvattende contentplan.
En kom je er zelf niet uit? No worries. We got you covered!
Benieuwd hoe we dat doen? Bekijk: ‘Start Your Impossible’ – klant Toyota
In onze vorige blog onthulden we al de geheimen achter het succes van diverse inspirerende contentmarketing eindbazen van de 21ste eeuw. Weet je ze nog?
We zetten de 5 factoren die bijdragen aan het succesvol inzetten van contentmarketing nog even voor je op een rijtje:
Check! Maar hoe vertaal je deze succesfactoren, nu werkelijk door naar een allesomvattend contentplan? Daar gaan we in deze blog verder op in.
Bereik koop je in. Aandacht moet je verdienen. Dat doe je door contentmarketing effectief en doelgericht in te zetten.
Contentmarketingplanningproces
Van strategie naar tactiek en operatie. Het opstellen van een contentplan op zowel strategisch, tactisch en operationeel niveau noemen we het volledige contentmarketingplanningproces. Wil je contentmarketing professioneel inzetten en naar een hoger niveau tillen, dan is het belangrijk dat je gestructureerd en doelgericht aan de slag gaat volgens een contentplan.
Bij Brandpulse hebben we daar iets moois op gevonden: het LOVE-strategiemodel.
Tijd om kennis te maken met het model:
Het LOVE-strategiemodel bestaat uit 4 hoofdfases:
1. Laden & lanceren
2. Ontwikkelen & organiseren
3. Valideren & activeren
4. Evalueren & optimaliseren
Deze fases zijn weer onderverdeeld in 8 stappen. De stappen vormen een cyclus die het planningsproces vormen. Alle stappen gestructureerd én continu doorlopen resulteert in een professionele aanpak van contentmarketing. Net zoals de supermerken (blog I & blog II), zet je (alleen) op deze wijze doelgericht stappen om te bouwen aan een sterk en toekomstbestendig merk, als een echte eindbaas.
Het is deze aanpak dat resulteert in een integrale en redactionele aanpak van contentmarketing waardoor je als bedrijf een mediaal bedrijf wordt dat zich inzet voor de missie, de visie, de doelen en de strategie van het merk als geheel.
Dit is het (op langere termijn) ontwikkelen van merk naar mediamerk, of zoals wij het noemen: ‘je ontwikkelt je van brand naar Lovebrand.’ Einddoel? Creëren van fans en ambassadeurs voor je merk, want dát is waar het om gaat. Een klant is zilver, fans zijn goud.
Dit gedachtegoed (mindset/filosofie) en proces hebben we bij Brandpulse vertaald naar de volgende twee (contentmarketing) formules:
Deze twee formules bevatten onze drie belangrijkste pijlers; content, campagnes en data (propositie). Dit is onze contentmissie en omschrijft de eindresultaten die we samen met onze klanten behalen. Het zit in ons DNA verweven. Op deze wijze is contentmarketing niet alleen een techniek, maar nog meer een mindset. En daar gaat het dus om.
Oké. Aan de slag!
FASE 1: LADEN & LANCEREN
FASE 2: ONTWIKKELEN & ORGANISEREN
FASE 3: VALIDEREN & ACTIVEREN
FASE 4: EVALUEREN, LEREN & IMPLEMENTEREN
Vlak deze eindfase niet uit! Ook al heb je beet, bigger fishes are still out there. Dus wat is het plan? Evalueren, leren, implementeren en zo weer nieuwe content creëren. Op naar die eindbazenstatus!
'Gewoon goed' is allang niet meer goed genoeg. Zorg dat content geen eenheidsworst wordt. Toon lef, onderscheid en focus op het creëren van: "Friends & Fans for Brands."
In onze volgende blogs zoomen we verder in op bovengenoemde fases, de daarbij behorende stappen en hebben we een whitepaper contentmarketing voor je klaar staan. Stap voor stap van merk naar mediamerk, van Brand naar Lovebrand dus. Net zoals de supermerken. Just do it!
Van merk naar mediamerk. Iets voor jou?
Laten we stap voor stap samen aan de slag gaan.
Een vrijblijvende contentscan kan een goed startpunt zijn.
Meer weten over onze contentscan of contentmarketing pilot?
Aaron beantwoordt graag al jouw vragen.