‘Start your Impossible’

Mobiliteit voor iedereen, dát is waar het om draait bij Toyota. Met de Olympische Spelen en de Paralympische Spelen in het vizier en met de aftrap van de ludieke Start Your Impossible-campagne van Toyota, introduceerde Toyota de TeamNL edities; speciale uitvoeringen voor de échte sportfan. Niet zo verwonderlijk dat onze nieuwsbrieven voor Toyota in de maand juni volledig in het teken van de Olympische Spelen stonden. Inclusief een passende vervolgcampagne.

Toyota

  • Nieuw record in doorlooptijd
  • Open rate van 61%
  • Bouncepercentage van 1%
  • Een podiumplaats voor de RAV4

Data

Grenzen verleggen
en doelen behalen

Met de nieuwsbrief van juni gingen we net een stapje verder dan de ‘gewone’ nieuwsbrieven die je in jouw mailbox ontvangt. Door middel van krachtige copy, aangevuld met video, animaties en aangepast design met onder andere verschillend kleurgebruik, brachten we de filosofie van Toyota in combinatie met de Olympische Spelen over. Een unieke prestatie die we binnen een week hebben neergezet. Een uitdaging? Zeker. Onmogelijk? Niet voor ons!

De mail toonde bij het openen direct het herkenbare beeld van de Start Your Impossible commercial, die via verschillende kanalen is verspreid. De bekende gezichten van de ambassadeurs van Toyota - Jetze Plat, Dafne Schippers en Ranomi Kromowidjojo – weten mensen over de hele wereld te inspireren. Samen met de kleur oranje creëerden we op die manier een herkenbaarheid bij de lezer. Zonder ingrijpende aanpassingen te doen in het bestaande template, hebben we zo tóch een geheel nieuwe look en feel neergezet. Snel schakelen en toch verrassen, dát was het doel. En dat is gelukt.

Interactie als extra trigger

Door op een van de Toyota TeamNL edities te stemmen, maakte de lezer kans op één van de tien TeamNL Goodiebags. Door het toepassen van animatie en de juiste copy werd er nóg meer aandacht op deze winactie gevestigd. Met succes, want er is massaal gestemd. En de winnaar is…

Meten is weten

Samen met Toyota hebben we gekeken naar de inrichting van de gehele campagneflow. Naar aanleiding hiervan hebben we besloten dat het verstandig was om, naast de e-mailflow, een landingspagina in te zetten om klikgedrag vanuit de e-mails te registreren en hier verder op in te spelen. Deze gehele flow hebben we geautomatiseerd, zodat de keuze van de favoriete TeamNL editie geregistreerd werd, de lezer een vervolgmail ontving op basis van zijn/haar klikgedrag en er uiteindelijk een winnaar uit de bus kwam.

Het beste eruit halen:
personaliseren dus

De vervolgmail - volledig in Olympische sferen inclusief merkbeleving - bestond uit een volledig gepersonaliseerd aanbod, afgestemd op de TeamNL editie waar de lezer op gestemd had. Dankzij deze modelspecifieke mails hebben we de klant nóg beter kunnen bedienen en daarmee is de mogelijkheid tot een uiteindelijke aanschaf vergroot.

The facts

Samen met Toyota vormden we een waar Olympisch team en hebben we een uitstekende prestatie neergezet. Supersnel schakelen, met de beperkte middelen die beschikbaar waren, om alsnog te verrassen! Inclusief verrassend resultaat.

open rate


van slechts 1%


werd gebruikt om deze e-mailflow in te maken

Patrick

Meer weten over deze case?
Stuur Patrick een bericht!

Mail Patrick

Liever bellen? Dat kan ook!
+31 85 210 60 44

Meer werk zien?
Check de volgende cases!

Exclusief en succesvol: de lancering van de gelimiteerde Lexus LC 500h Check deze case
De Supermoms van Moeders voor Moeders gaan net een stapje verder Check deze case