Exclusieve e-mailcampagne voor een select aantal Lexus-liefhebbers

Lexus lanceerde de gloednieuwe Lexus LC 500. De eerste 50 exemplaren van deze topcoupé werden uitgevoerd als speciale, gelimiteerde Launch Edition, waarvan er slechts één exemplaar beschikbaar kwam voor de Nederlandse markt. Een echt collectors item dus! Dat vroeg om een exclusieve (online) campagne voor een zorgvuldig geselecteerd aantal Lexus-rijders.

Lexus

  • Alleen echt geïnteresseerden bereiken
  • Creëren van exclusiviteit en urgentie
  • Directe verkoop van de Launch Edition

Campagnes & Data

De lancering

Op de autosalon van Genève presenteerde Lexus de LC 500 en de hybride LC 500h aan de wereld. Het Nederlandse publiek moest nog even geduld hebben, maar tijdens Masters of LXRY was het dan zo ver. De Lexus Amazing VIP Night was een exclusieve avond, waarvoor Lexus een besloten gezelschap uitnodigde. Bestaande relaties, waarvan de Lexus-dealers de verwachting hadden dat zij mogelijk geïnteresseerd zouden zijn in het model én in de exclusieve Launch Edition.

Maar één kans

Om het exclusieve karakter van dit event te benadrukken, kregen 150 geselecteerde klanten een met zorg samengestelde e-mail: een persoonlijke uitnodiging, verstuurd uit naam van Geordy Bloem, de General Manager van Lexus. Daarna introduceerden we al snel de unieke kans die dit besloten gezelschap kreeg: maar één van hen kon de LC 500h bemachtigen, de hybride versie van de speciale Launch Edition.

Voor een zo rijk mogelijke beleving creëerden we e-mails en een landingspagina met pakkende koppen en sprekende foto’s, waarin de nieuwe designfilosofie van Lexus naar voren kwam.

Nadruk op unique selling points. Van design tot rijgedrag en interieur: de ontvanger ontdekte in één oogopslag wat deze sportwagen zo bijzonder maakt.

Wel actiegericht, maar geheel vrijblijvend. Een optie nemen op de LC 500 was namelijk nog geen verplichting tot aankoop. Hierdoor was er niets dat de lezer nog tegenhield.

Collectors item

Dat er van de Launch Edition slechts één exemplaar beschikbaar was, maakte het een echt collectors item. De prijs van de auto? Die werd pas bekend gemaakt tijdens de Lexus Amazing VIP Night. Genodigden moesten dus, zonder te weten wat het hen zou kosten, al aangeven of ze de auto zouden willen kopen. Spannend!

Het belang van data

Goed doelgroeponderzoek was cruciaal voor deze campagne. Om tot de juiste klantinformatie te komen verzamelden we data van eerdere Lexus campagnes, maar schakelden we ook met de Lexus-dealers. Zij kennen hun klanten namelijk als geen ander. Zo konden we precies targeten naar de juiste ontvangers én inspelen op hun unieke smaak en wensen. Mét succes. Want toen de notaris tijdens het event bekendmaakte welke gelukkige winnaar de LC 500h mocht kopen, kocht diegene hem ook daadwerkelijk. En van de reguliere uitvoering werden er ook nog eens 10 direct verkocht!

The facts

Deze campagne laat duidelijk zien hoever je kunt komen wanneer je aandacht hebt voor je klanten en weet wat hun voorkeuren zijn. En als je dan ook nog eens zorgt voor een aansprekende, verzorgde e-mail met de juiste visuals en tekst… dan betaalt zich dat uit:

werden door Brandpulse gerealiseerd


open rate van de e-mailcampagne


van de lezers gaf aan geïnteresseerd te zijn


werd de Launch Edition, aan de winnaar, tijdens de VIP-avond


van de overige geïnteresseerden schaften de reguliere uitvoering aan

Robbert
Meer weten over deze case?
Stuur Robbert een bericht!
Mail Robbert

Liever bellen? Dat kan ook!
+31 85 210 60 44

Meer werk zien?
Check de volgende cases!
De Supermoms van Moeders voor Moeders gaan net een stapje verder Check deze case
Meer toegankelijkheid, een verhoogd gebruikersgemak en een rijke beleving op alle kanalen leidde tot een compleet vernieuwde ANWB Check deze case