Meer toegankelijkheid en gebruiksgemak met een compleet vernieuwde ANWB

Op elk kanaal dezelfde beleving laten zien, ongeacht het apparaat van de gebruiker, dat was de aanleiding voor het redesign van ANWB. Het resultaat? Een volledig responsive website, een stuk cleaner qua stijl én overzichtelijker, met dezelfde sterke merkuitstraling als voorheen.

ANWB

  • Van 300 naar 25 templates
  • 50% meer mobiel gebruik
  • Aanzienlijk verbeterde SEO-Ranking

Data

Het nieuwe uiterlijk van ANWB

Het redesign beperkte zich niet alleen tot de site: alle uitingen op alle kanalen werden aangepakt. Van e-mails tot folders tot winkelzuilen tot apps. Deze verandering was een ingrijpend traject dat best wat tijd kostte. 1,5 jaar om precies te zijn.

Eind 2015 werd gestart met het optimaliseren en opschonen van de bestaande content, waarna de redesigns geleidelijk werden doorgevoerd om bezoekers te laten wennen aan de veranderingen. Dat hield alles begrijpelijk en overzichtelijk. Een klantvriendelijke aanpak die aansloot bij de nieuwe site- en mailtemplates met maar één doel: gebruikers houvast bieden en met weinig clicks naar hun bestemming krijgen.

ANWB nieuw design | Brandpulse case ANWB nieuw design | Brandpulse case | Mobile

Meer beleving en inspiratie door het gebruik van groot beeld, heldere teksten en behulpzame iconen.

Sneller, gebruiksvriendelijker, geschikt voor alle apparaten en toegankelijker voor mensen met een beperking.

Een duidelijker overzicht van alle producten en diensten, alles maakt het eenvoudiger en herkenbaarder.

The facts

Continu innoveren doe je niet alleen. Zeker niet bij een grote organisatie als ANWB. Je hebt te maken met allerlei kanalen en disciplines die ervoor moeten zorgen dat al die kanalen optimaal functioneren. Daarom pakten we steeds kleine delen van de dienstverlening aan, samen met andere specialisten. Tot het redesign komen was zo een team effort, waarbij we samen met ANWB innoveerden en resultaat boekten.

waren er nog over van de 300, hierdoor werd het voor de ANWB-medewerker een stuk overzichtelijker en werden er veel kosten bespaard


bezoekers op de site van ANWB


mobiel gebruik


was aanzienlijk verbeterd na het redesign van de ANWB-kanalen

Robbert
Meer weten over deze case?
Stuur Robbert een bericht!
Mail Robbert

Liever bellen? Dat kan ook!
+31 85 210 60 44

Meer werk zien?
Check de volgende cases!
De Toyota Adventure Challenge: de kans op een écht avontuurlijke roadtrip in een van de SUV-modellen van Toyota Check deze case
De Supermoms van Moeders voor Moeders gaan net een stapje verder Check deze case