Samen op avontuur met de SUV modellen van Toyota

Krachtig, onverwoestbaar en ongekend sterk: dat zijn de SUV’s van Toyota. Aan Brandpulse de taak om deze stoere modellen onder de aandacht te brengen. En hiermee was de enige echte Toyota Adventure Challenge geboren. In amper een week tijd creëerden we de flows, schreven we copy, ontwierpen we de designs en maakten de gehele campagne klaar voor verzending.

Toyota

  • 63% meer conversie op de website
  • 3.000 deelnemers
  • Toyota C-HR was het meest populair

Campagnes & Content

De auto’s die klaar
zijn om de challenge aan te gaan

Waar de rit ook heen gaat, op je auto moet je altijd kunnen rekenen. Crossend door de modder, scheurend door de ongerepte natuur, zigzaggend door de bergen of slippend over woeste ijsvlaktes. De SUV’s van Toyota kunnen elk avontuur aan.

De landen waar we op avontuur gaan

In Nederland ontbreekt het helaas aan spectaculaire bergwegen of woeste ijsvlaktes. Dus kozen we ervoor om letterlijk de grenzen te verleggen. Door een avontuurlijke proefrit te maken in de Toyota C-HR of Toyota RAV4, maakte men kans op een écht avontuur. Niets minder dan een roadtrip door Canada, IJsland of Australië in de iconische Land Cruiser!

Beeld dat het avontuurlijke gevoel overbrengt

Beeld zegt meer dan duizend woorden en dat geldt ook zeker voor deze case. Het ultieme avontuur dat de stoere SUV’s aankunnen overbrengen op de klant, dat was de uitdaging. Met beelden van woeste landschappen en verschillende ondergronden, kon de klant zelf ervaren waar de SUV’s toe in staat zijn. Hierdoor begon het extra te kriebelen om het zelf uit te testen!

Toyota | Brandpulse case | Grid 01
Toyota | Brandpulse case | Grid 02
Toyota | Brandpulse case | Grid 03
Toyota | Brandpulse case | Grid 04
Toyota | Brandpulse case | Grid 05
Toyota | Brandpulse case | Grid 06
Communicatie die er toe doet

We creëerden de flows, schreven de copy, ontwierpen de designs en maakten de hele campagne klaar voor verzending. In amper een week tijd stond alles klaar. Een uitdagende klus, want veel e-mails bevatten een hoop gepersonaliseerde content. Op die manier krijgt iemand die in een RAV4 gaat rijden en kans maakt op een roadtrip naar Australië een compleet andere e-mail te zien dan iemand die in een Toyota C-HR rijdt en graag naar Canada wil. En dit natuurlijk allemaal perfect aangepast op het apparaat waarop je het bekijkt.

Communicatie Toyota Adventure | Brandpulse case Communicatie Toyota Adventure | Brandpulse case mobile
The facts

Het bedenken van een toffe case is één, maar je wilt natuurlijk ook resultaten zien. Met onze kennis, creativiteit en gezonde dosis teamspirit gaan we altijd voor een succesvol resultaat. En dat is gelukt!

hebben deelgenomen aan de Toyota Adventure Challenge


werd het meest gekozen om in te rijden


werd het meest gekozen, wel 40%


werd bezocht door de winnaar voor een unieke roadtrip!


werd gebruikt om deze campagne in te maken

Joost
Een creatief brein nodig?
Joost denkt graag met je mee!
Mail Joost

Liever bellen? Dat kan ook!
+31 85 210 60 44

Meer werk zien?
Check de volgende cases!
De Supermoms van Moeders voor Moeders gaan net een stapje verder Check deze case
Meer toegankelijkheid, een verhoogd gebruikersgemak en een rijke beleving op alle kanalen leidde tot een compleet vernieuwde ANWB Check deze case