De Supermoms van Moeders voor Moeders gaan net een stapje verder

Tijdens de onzekere tijden van corona, wilden we de deelneemsters van Moeders voor Moeders extra bedanken en laten zien dat een deelname tijdens corona geen extra risico met zich mee bracht. Aan Brandpulse de uitdaging om de angst van corona bij toekomstige deelneemsters weg te nemen en het aantal aanmeldingen op pijl te houden.

Moeders voor Moeders

  • 3 unieke, persoonlijke verhalen
  • 25% van de bezoekers heeft een deelname gestart
  • 68% van de verloskundigenpraktijken hebben deelgenomen aan de campagne

Campagnes & Content

Moeders op een voetstuk

De campagne ‘Supermoms’ werd in het leven geroepen. Moeders voor Moeders is elke deelneemster dankbaar, maar ze begrepen dat de drempel in tijden van crisis nét wat hoger ligt. We wilden de (aanstaande) moeders die zich in tijden van corona aanmeldden laten weten dat Moeders voor Moeders ze éxtra dankbaar is. Voor Moeders voor Moeders zijn zij superhelden. Daarom kregen zij de titel ‘Supermoms’.

Beelden met een verhaal

Echte vrouwen en hun persoonlijke verhalen. We gingen op zoek naar vrouwen die op de foto wilden en hun verhaal wilden delen. Voorwaarde: ze moesten tijdens de coronacrisis hebben deelgenomen aan Moeders voor Moeders. Door middel van deze persoonlijke, eerlijke verhalen, wilden we laten zien dat er geen extra risico aan een deelname tijdens de coronacrisis was verbonden en zo de angst bij potentiële deelneemsters weg te nemen.

Samen voor anderen

De verloskundigenpraktijken hebben het eerste contact met pril zwangere vrouwen. Daarom hebben we speciaal voor hen een media-kit samengesteld met tekst en beeldmateriaal van de Supermoms campagne met de vraag of zij dit op hun social media, website of in hun nieuwsbrief wilden delen.

Samen met de verloskundigenpraktijken zorgden we er zo voor dat we zoveel mogelijk potentiële deelneemsters voor Moeders voor Moeders konden bereiken en echt het bijzondere gevoel konden overbrengen wat deelneemsters voor een ander kunnen betekenen. Want het geluk van een zwangerschap kun je delen en dit is juist in moeilijkere tijden extra belangrijk.

The facts

De angst wegnemen en de deelneemsters een extra hart onder de riem steken waren de hoofddoelen. Maar later zien dat dit ook echt werkt is natuurlijk de kroon op je werk. We delen een aantal feiten van deze campagne met je.

unieke, persoonlijke verhalen


van de verloskundigenpraktijken had interesse in de aangeboden content


van de vrouwelijke bezoekers heeft naar aanleiding van onze content ook een deelname gestart


technieken zijn toegepast

Fleur
Iemand hebben die met je mee denkt? Stuur Fleur een berichtje! Mail Fleur

Liever bellen? Dat kan ook!
+31 85 210 60 44

Meer werk zien?
Check de volgende cases!
De Toyota Adventure Challenge: de kans op een écht avontuurlijke roadtrip in een van de SUV-modellen van Toyota Check deze case
Meer toegankelijkheid, een verhoogd gebruikersgemak en een rijke beleving op alle kanalen leidde tot een compleet vernieuwde ANWB Check deze case