Schrijf je in voor ons Brand New(s) en blijf altijd op de hoogte!
In een tijd waar de meeste handel via het internet plaatsvindt, is een krachtige online aanwezigheid voor steeds meer bedrijven een hot topic. Begrijpelijk, want volgens recent onderzoek van Statista, heeft e-commerce in 2023 wereldwijd voor een duizelingwekkende 5,78 triljoen dollar aan omzet gezorgd en wordt er dit jaar ruim 6,3 triljoen in het laatje verwacht.
Ook in Nederland stomen de cijfers door. In 2023 telde het CBS maar liefst 84.100 webwinkels, waarmee dat aantal voor het eerst in de geschiedenis het aantal fysieke winkels passeerde. Met 365 miljoen online transacties werd er in Nederland in 2023 voor 35 biljoen euro aan e-commerce omzet afgetikt. En kijken we bijvoorbeeld naar buurland Engeland, dan heeft e-commerce daar in hetzelfde jaar een omzet van 131.5 biljoen dollar opgeleverd. Het mag duidelijk zijn – door de aanhoudende verschuiving van offline naar online blijft e-commerce groeien, ook de komende jaren.
Hoewel online verkopen hierdoor appeltje-eitje lijkt, is het tegenovergestelde vaak het geval. E-commerce gaat immers veel verder dan alleen het hebben van een website waar iets op verkocht wordt. Het omvat het volledige spectrum van activiteiten die uiteraard gericht zijn op het verkopen van producten en/of artikelen, maar ook op een optimale klantervaring en daarmee klantenbinding. Van de eerste klik tot de uiteindelijke levering aan de juiste deur – alles moet kloppen, anders haakt de koper af. Daardoor stijgt ook de druk om het meteen goed te doen en de angst om er überhaupt aan te beginnen. Want de vooruitzichten zijn rooskleurig, maar de weg naar de top is niet overal verhard.
Zo weet Google dat 53% van de mobiele gebruikers een website verlaat als deze langer dan 3 seconden laadt. Dotcom Distribution vertelt je op hun beurt dat 87% van de consumenten hun herhaalaankopen laten afhangen van een positieve leveringservaring. En moet je eigenlijk nog wel een eigen webshop hebben als je ook mee kunt liften op marketplaces zoals Bol en Amazon?
Voor veel bedrijven zijn de oneindige opties van e-commerce een donker bos en een wirwar van informatie. En dus besluiten ze vaak om het maar te doen met wat ze hebben. Of met wat ze niet hebben.
Bij Brandpulse commerce zien wij dit inderdaad gebeuren. Door onze ruime e-commerce-ervaring zijn wij juist wél goed bekend met alle uitdagingen en grillen die komen kijken bij het opzetten en het exploiteren van een professioneel e-commerce-platform. En onze kennis en flexibiliteit maakt dit traject voor bedrijven een heel stuk aangenamer. Want op welk punt je je als bedrijf ook in je e-commerce-avontuur bevindt, je kunt ons altijd aanhaken voor hulp of advies.
Vertel me meer
Naast de verkoop via je eigen webshop kan het tevens aantrekkelijk zijn om actief te zijn op de grote platformen, waar jouw klanten vertrouwd en veilig winkelen. Wil jouw bedrijf met Bol.com of Pinterest in zee of verkoop je liever in meerdere landen via Amazon? Opties ten over, maar wij vertellen je wat het best bij je past en vinden moeiteloos de weg in de ins en outs van alle grote platformen en hun regelgeving.
Onlangs hebben wij onze handen full-service uit de mouwen gestoken voor kinderwebshop Balune. Balune wilde graag de wereld van e-commerce betreden, maar stond nog aan de start van deze digitale reis. Na uitgebreide brand-inventarisatie ontwikkelden wij de huisstijl, het logo en de tone of voice, waarna alles in een door ons custom made webshop is verwerkt. Vervolgens hebben wij de webshop gevuld, een koppeling met de verkoop via Bol. gemaakt, het fulfilment ten behoeve van voorraadbeheer en verzending ingericht en de e-mailmarketing flow met de bijbehorende uitingen uitgerold om Balune’s doelgroep actief bij de webshop te betrekken.
Het resultaat? Een goedlopende, magische webshop die altijd wind mee heeft. Op onze site lees je meer over deze case met een uitgebreide revue van onze services.
Voor ons heeft e-commerce geen toverformules, want het ene bedrijf is het andere niet. Bij Brandpulse commerce werken wij daarom niet met vooraf bepaalde commerce-pakketten. We vliegen iedere situatie persoonlijk aan en kijken per geval wat er nodig is om te komen waar je met e-commerce wilt zijn. En dat kan één onderdeel zijn of het hele project van kop tot staart. Resultaatgericht maatwerk dus, dat jouw bedrijf een hoop kosten én kopzorgen bespaart.
Waarmee kunnen wij jouw e-commerce-avontuur een duwtje in de rug geven?
Een bak koffie en een bak advies graag!