Schrijf je in voor ons Brand New(s) en blijf altijd op de hoogte!
Halloween is een van die dagen waarbij bedrijven er alles aan doen om hun beste inhaakskills uit de kast te halen. Goede content voor hen, smullen voor ons!
Vorig jaar kwam Burger King met een speciaal Halloween menu: het Ghost Pepper Whopper menu – een overheerlijke oranje burger met extra spice! Om dit menu onder de aandacht te brengen, lanceerden ze de onderstaande commercial die zo uit een horrorfilm zou kunnen komen. Perfect staaltje acteerwerk én met een slimme link naar de app. Want wanneer je met de Ghost Radar in de Burger King app je huis checkt op geesten, ontgrendel je een exclusieve deal voor jou en je ‘spooky friend’.
Burger King doet het weer! Na de fantastische reclame van vorig jaar, komen ze dit jaar met een opvolger. Inclusief de beroemde Ghost Pepper Whopper, maar ditmaal met een broertje: de Ghost Pepper Chicken Fries. De stem in de briljant opgezette commercial zegt: “You can’t run from the heat”, wat natuurlijk verwijst naar de spiciness in de gerechten. Zahra Nurani, vice-president marketing communicatie van Burger King Noord-Amerika zegt: “We are always looking for new ways to make spooky season more fun and memorable. Our horror brand film is the perfect example of this and brings these menu innovations into life in a unique and creative way while also engaging our fans in some playful fun – will you answer the call?”. Wij houden van marketingvoorbeelden als deze!
Trick or Treat! Naast griezelen wordt er tijdens Halloween natuurlijk ook lekker gesnoept. M&M’s kwam vorig jaar met heerlijke spooky recepten om de oktobermaand extra lekker door te komen. Ideaal om uit te delen tijdens trick or treat (of om voor jezelf te houden).
Raad de Smaak van Fanta is je waarschijnlijk bekend. Maar heb je ook de Halloween variant gezien? Er wordt op social media al flink gespeculeerd welke smaak dit zwarte drankje zou hebben. Zoals ze zelf zeggen: WTFanta could it be?
Samen met Pathé organiseert Fanta de Trick or Treat Street: een spookhuis in Pathé bioscoop, inclusief photobooth, quiz en natuurlijk een Fanta. Fanta is hier in 2022 mee gestart en met groot succes. Zo’n groot succes, dat het dit jaar weer wordt georganiseerd. En Fanta en Pathé pakken het goed aan door een hele zwik influencers uit te nodigen, die natuurlijk goede content delen, #reclame!
Ook Twix mag het Halloween festijn niet missen. Ze komen dit jaar niet met één, maar vier Halloween commercials. De overkoepelende boodschap: There’s more-ERRR!!! to a Twix. De bijpassende reep is een Twix Ghoulish Green. Zou jij ‘m proberen?