Terug

150+ inspirerende inhakers voor het hele jaar


Inhakers zijn een goede aanvulling op je social media strategie. Maar dan moeten ze wél sterk zijn. Moeite met het vullen van je inhaakkalender en heb je inspiratie nodig? Wij verzamelden meer dan 150 voorbeelden van sterke inhakers van uiteenlopende merken. Voor elke maand van het jaar!

Spring naar een maand:

 

Inhakers voor januari

Januari staat in het teken van een nieuw jaar, de nieuwjaarsduik, Dry January en Blue Monday. Briljante inhaak inspiratie vind je bij merken zoals HEMA, Bol.com en Gall & Gall.

 

Inhaker HEMA

Bij HEMA begint het nieuwe jaar met… hoofdpijn. Herkenbaar?

nieuwjaarsdag-hema

Inhaker Unox

Toen de nieuwjaarsduik vanwege de coronamaatregelen niet door kon gaan, bedacht Unox deze slimme inhaker.

nieuwjaarsdag-unox

Inhaker Bol.com

Na alle feestjes van vorige maand is het volhouden van Dry January nog best lastig.

dryjanuary-bolcom

Inhaker Durex

Komt er eindelijk een Elfstedentocht? Waar iedereen met smart wacht op 15 cm ijs, kijkt Durex niet zo nauw op de centimeters.

elfstedentocht-durex

Inhaker HEMA

Die 15 cm ijs is bij HEMA echter wél gelukt!

elfstedentocht-hema

Inhaker Gall & Gall

Gall & Gall haakt creatief in op Blue Monday. Misschien niet zo handig als je aan Dry January doet, maar je moet iéts om die Blue Monday door te komen 😉

bluemonday-gallgall

Inhaker Windows

Wat doe je als er een blue screen op je computer verschijnt? Juist, herstarten. Windows haakt hiermee slim en grappig in op Blue Monday.

bluemonday-windows

Inhaker Kruidvat

Ook typisch aan de koude maand januari is de griep. Kruidvat maakte een herkenbare inhaker.

mannengriep-kruidvat

Inhakers voor februari

Koop een doos bonbons, trek iets warms aan én zet je feestneus op, want februari staat in het teken van Valentijnsdag, warme truiendag en carnaval. Inspirerende inhakers voor deze maand komen van merken als Bavaria, ING en Albert Heijn.

Inhaker HEMA

HEMA haakt (in) op warme truiendag

warmetruiendag-hema

Inhaker Q-music

Valentijnsdag leent zich perfect voor slimme woordgrapjes. Love is in the ear, aldus Q-music.

valentijn-qmusic

Inhaker ING

Ook ING maakte een leuke Valentijns-inhaker die goed ‘past’ bij het merk.

valentijn-ing

Inhaker Unox

Van bijna elk voorwerp kun je wel een hartje maken, weet ook Unox. Zij maakten een Valentijns inhaker met cocktailworstjes. Romantisch toch?

valentijn-unox

Inhaker Tango

Valentijnsdag gaat niet altijd over rozen, bewijst Tango Tankstations met deze inhaker.

valentijn-tango

Inhaker HEMA

Wederom een sterke inhaker van HEMA, deze keer voor Valentijnsdag. Je kunt maar beter goed voorbereid zijn 😉

valentijn-hema

Inhaker Albert Heijn

Albert Heijn haakte op Valentijnsdag in met een leuke woordgrap.

valentijn-albertheijn

Inhaker NS

NS maakte een creatieve inhaker voor carnaval: in de online reisplanner waren 101 steden nu ook onder hun carnavalsnaam te vinden!

carnaval-ns

Inhaker Bol.com

Bol.com laat geen enkel inhaakmoment aan zich voorbij gaan en maakte dus ook voor carnaval een grappige Facebook post.

carnaval-bolcom

Inhaker WWF

Inhakers hoeven niet altijd leuk of grappig te zijn, maar kunnen ook gebruikt worden om bewustwording te creëren. WWF, toen nog onder de naam WNF, maakte deze ijzersterke inhaker voor carnaval.

carnaval-wnf

Inhaker Bison

Inhakers kun je ook gebruiken om de kwaliteit van je product te benadrukken. Zo hangt er tijdens carnaval bij Bison een paard in de gang!

carnaval-bison

Inhaker Bavaria

Inhaken kan ook door middel van video. Bavaria ging met hun #carnavalvrij campagne behoorlijk viral!

Inhakers voor maart

In maart begint de lente, vieren we St. Patrick’s Day, wordt de klok verzet en hebben we vaak verkiezingen. Genoeg inhaakmomenten, waar merken als Heineken, Bolletje en Havaianas gretig gebruik van maken.

Inhaker Bellissimo

Ijsmerk Bellissima viert Internationale Vrouwendag met deze inhaker.

vrouwendag-bellissimo

Inhaker Havaianas

Beeld zegt soms meer dan 1.000 woorden. De social media inhaker van Havaianas voor St. Patrick’s Day is echt een plaatje!

stpatricksday-havaianas

Inhaker Bolletje

Voor de verkiezingen in maart maakte Bolletje een leuke grap die klopt als een bus!

verkiezingen-bolletje

Inhaker Keurslager

Ook kleinere merken maken soms sterke inhakers op actualiteiten. Keurslager van Linschoten pakte verschillende verkiezingsposters en verving de politici voor hamburgers. Zij zijn er pas écht voor de burgers 😉

verkiezingen-keurslager

Inhaker Heineken

Heineken maakte slim gebruik van beeld met deze inhaker. Het mag in maart dan wel lente zijn, de zon is soms nog ver te zoeken!

beginlente-heineken

Inhaker HEMA

De klok verzetten blijft een lastig dingetje… HEMA wist daar scherp op in te haken.

klokverzet-hema

Inhakers voor april

Met 1 april, Koningsdag en Pasen zijn er in april genoeg inhaakmomenten. Wel is de concurrentie op deze dagen groot, dus bedenk iets origineels én zorg dat je op tijd begint. Haal je inhaak-inspiratie uit deze voorbeelden van onder andere Durex, Chocomel, Praxis en Bol.com

 

Inhaker Chocomel

Deze Facebook post van Chocomel werd veelvuldig besproken, maar bleek (helaas?) een 1 april grap te zijn.

1april-chocomel

Inhaker Coolblue

In spanning wachten tot de postbode komt is misschien wel het leukste onderdeel van online shoppen. Dan is het best jammer als je pakketje de volgende dag al in huis is, dacht Coolblue. Dus bedachten ze, als 1 april grap, de Pakketvertrager.

1april-coolblue

Inhaker HEMA

Deze 1 april inhaker van HEMA kreeg zó veel lovende reacties, dat het merk overwoog om de deodorant daadwerkelijk te ontwikkelen.

1 april-hema

Inhaker Swiss Sense

Swiss Sense kwam met deze grappige inhaker: een luxe boxspring voor je hond. Het is een 1-april grap, maar stiekem zouden wij het wel leuk vinden als dit product echt gemaakt werd!

1april-swisssense

Inhaker Praxis

Op 1 april wordt er al zoveel ingehaakt dat Praxis besloot om het expres een dag later te doen. Sterk!

2 april Praxis

Inhaker Praxis

Ook met Pasen kwam Praxis met een inhaker waarbij beeld centraal staat.

pasen-praxis

Inhaker Durex

Een gedurfde inhaker van Durex.

pasen-durex

Inhaker HEMA

Een inhaker met zelfspot doet het altijd goed!

pasen-hema

Inhaker Mora

Toen Pasen en 1 april op dezelfde dag vielen haakte Mora in met deze leuke grap.

pasen-mora

Inhaker Gamma

Ook minder bekende dagen kunnen een bron zijn van inhakers. Deze post van Gamma kreeg hier en daar wat kritiek, maar kreeg daardoor wel behoorlijk wat publiciteit. Wat ons betreft mag een inhaker af en toe best op het randje zijn.

rokjesdag-gamma

Inhaker Hornbach

Hornbach tilt stoepkrijten naar een nieuw level met deze Koningsdag inhaker.

koningsdag-hornbach

Inhaker Centraalbeheer

Ook Centraal Beheer haakte creatief in op Koningsdag.

koningsdag-centraalbeheer

Inhaker The Lion King

Koningsdag leent zich prima om de musical The Lion King te promoten via Twitter. Zo simpel kan het dus zijn!

Koningsdag-Lionking

Inhaker Bol.com

Niet Durex zelf, maar Bol.com maakte deze Koningsdag inhaker. Lekker op het randje, gewaagd en ijzersterk. Geen verrassing dus dat de post duizenden lovende reacties ontving.

koningsdag-bolcom

Inhaker NS

Soms is het behoorlijk koud op Koningsdag. NS speelde daar op in met deze sterke visual.

koningsdag-ns

Inhakers voor mei

In mei leggen alle merken een… inhaker? Met Bevrijdingsdag, Moederdag, het Songfestival, de eindexamens en dit jaar ook vrijdag de 13e, zijn er in elk geval genoeg geschikte momenten voor een sterke social media post. Merken als Bose, Schiphol, Jumbo en Tony’s Chocolonely gingen je voor.

 

Inhaker Chanel

Inhakers vind je vooral op social media, maar het kan ook prima in de echte wereld. Chanel maakte voor Moederdag deze schattige poster.

moederdag-chanel

Inhaker Bose

Ook audiomerk Bose plaatste een Moederdag inhaker op social media.

moederdag-bose

Inhaker HEMA

HEMA maakte een Moederdag inhaker die tegelijkertijd inspeelt op de actualiteit. Na een lange periode van thuisonderwijs vanwege corona gingen de scholen namelijk weer open. Scherp!

moederdag-hema

Inhaker Toms

Sommige inhaakmomenten lenen zich uitstekend voor een e-mailcampagne. Zoals schoenenmerk Toms deed tijdens Moederdag.

moederdag-toms

Inhaker Thuisbezorgd

Thuisbezorgd is niet vies van een vette woordgrap.

moederdag-thuisbezorgd

Inhaker Tony’s Chocolonely

Ook Tony’s Chocolonely bedacht iets voor Moederdag. Wij moesten even twee keer kijken wat er stond… Leuk gevonden!

moederdag-tonys

Inhaker Coolblue

Dit jaar vindt er een vrijdag de 13e plaats in mei. Sommige mensen zijn die dag extra voorzichtig, maar Coolblue ziet er de humor wel van in en komt met een leuk woordgrapje.

vrijdagde13e-Coolblue

Inhaker Albert Heijn

Albert Heijn neemt op vrijdag de 13e het zekere voor het onzekere.

vrijdagde13e-albertheijn

Inhaker Schiphol

Ook op Schiphol kun je maar beter voorzichtig zijn op vrijdag de 13e!

vrijdagde13e-schiphol

Inhaker HEMA

Toen Duncan Laurence ons landje (met succes!) vertegenwoordigde op het Songfestival moedigde HEMA hem aan met deze inhaker op Facebook.

songfestival-hema

Inhaker Jumbo

Jumbo heeft een bemoedigend woordje voor onze Songfestival-concurrent Frankrijk.

songfestival-jumbo

Inhaker Albert Heijn

Voor inhaken geldt: hoe actueler, hoe beter. De tekst van Birth Of A New Age, de Nederlandse Songfestivalinzending van 2021, werd niet altijd goed verstaan en daar werden de nodige grappen over gemaakt. Albert Heijn dacht hier slim op in te haken. Hoewel de inhaker voor velen grappig en herkenbaar was, kwam er hier en daar ook wat kritiek. Sommigen waren verontwaardigd dat er zo lollig werd gedaan over de (zware) lading van het lied. Albert Heijn bood daarop haar excuses aan. Wat vind jij, moet een grapje zoals deze kunnen of gaat dit te ver?

songfestival-albertheijn

Inhaker Hornbach

Deze slimme inhaker van Hornbach is speciaal voor mensen die niet zo’n fan zijn van het Songfestival.

songfestival-hornbach

Inhaker Dirk

Ook in mei: de eindexamenuitslag! Supermarkt Dirk weet hoe spannend het is en plaatste daarom deze inhaker op Facebook.

examens-dirk

Inhakers voor juni

Deze maand gaat (hopelijk) de zomer van start! Ook gaan we aan de wandel tijdens de Avondvierdaagse en worden papa’s in het zonnetje gezet tijdens Vaderdag. En hoewel in Nederland de Amsterdam Pride pas in augustus plaatsvindt, vieren ze in de VS nu al Pride Month. Heb je een internationaal publiek, dan kan het dus slim zijn om daar nu al iets mee te doen. Inspiratie nodig? Merken als Etos, Oreo en Praxis maakten ijzersterke inhakers voor de maand juni.

Inhaker Oreo

Oreo maakte deze kleurrijke inhaker voor de Amerikaanse Pride Month.

pride-oreo

Inhaker Pantone

Pantone – het merk van de kleurstaaltjes – maakte deze creatieve Pride Month inhaker.

pridemonth-pantone

Inhaker Etos

Etos wenst je een pijnloze avondvierdaagse met deze Facebook post.

avondvierdaagse-etos

Inhaker Praxis

Praxis vindt dat papa op Vaderdag eens kusjes verdient in plaats van klusjes. Ze koppelden daar ook nog slim een winactie aan vast.

vaderdag-praxis

Inhaker Fisherman’s Friend

Leuk hoor, die kunstwerkjes die je kinderen tijdens Vaderdag voor je maken, maar met Fisherman’s Friend wordt je enthousiaste reactie een stuk geloofwaardiger.

vaderdag-fisherman

Inhaker Amstel

Papa mag lekker genieten deze Vaderdag. Deze slim bedachte inhaker komt van Amstel.

vaderdag-amstel

Inhaker HEMA

Ook voor Vaderdag weet HEMA weer een stralende inhaker te bedenken.

vaderdag-hema

Inhaker Etos

De Vaderdag inhaker van Etos. Smooth.

vaderdag-etos

Inhaker Thuisbezorgd

Oeps, Vaderdagcadeau vergeten! Thuisbezorgd heeft daar wel een oplossing voor.

vaderdag-thuisbezorgd

Inhaker Etos

Etos zorgt dat je goed voorbereid bent op de start van de zomer.

zomer-etos

Inhakers voor juli

Deze maand zijn we (hopelijk) volop van de zomer aan het genieten, maar dat wil niet zeggen dat je als merk stil hoeft te zitten! Er staan weer genoeg relevante data in de inhaakkalender. Om je te inspireren delen we inhakers van merken als NS, Pathé, Bol.com en Kruidvat.

 

Inhaker Bar-Le-Duc

Bar-Le-Duc haakt in op de zomer met deze verfrissende grap.

zomer-barleduc

Inhaker Bol.com

Ga je kamperen deze zomer? Bol.com zorgt dat je goed voorbereid op pad gaat met deze grappige inhaker.

zomer-bol

Inhaker Kruidvat

Het mag dan wel juli zijn, met de Nederlandse zomers weet je het nooit. Kruidvat ziet het zonnig in met een woordgrapje.

zomer-kruidvat

Inhaker HEMA

En als het weer dan écht niet mee zit, heeft HEMA de ideale zomerjurk.

zomer-hema

Inhaker Autodrop

Wat vieren we eigenlijk met Pinksteren? Autodrop heeft er zijn eigen kijk op.

pinksteren-autodrop

Inhaker McDonalds

Ook de onbekendere inhaakmomenten kunnen een bron zijn voor leuke social media content. McDonalds haakt bijvoorbeeld creatief in op de Dag van het Sprookje!

dagvanhetsprookje-mcdonalds

Inhaker Pathé

Spelletjes of puzzels doen het goed op social media! Pathé zorgde in elk geval voor veel interactie dankzij deze creatieve Emoji Day inhaker.

emojiday-pathe

Inhaker Mars

Simpel maar effectief, deze Vierdaagse-inhaker van Mars.

Vierdaagse-mars

Inhaker NS

Bij de meeste inhakers spreekt het beeld voor zich en wordt er vaak weinig tekst gebruikt. Toch heeft een foto soms wat meer uitleg nodig. Deze hartverwarmende post die NS plaatste op Roze Maandag laat zien hoe inclusief en ruimdenkend het bedrijf is. Mooi!

rozemaandag-ns

Inhakers voor augustus

Augustus lijkt misschien een rustige maand, er zijn wel twee heel belangrijke dingen gaande: vakantie én de Amsterdam Pride. Vooral op die laatste wordt volop ingehaakt, want het is natuurlijk prachtig om te laten zien dat je als merk progressief en tolerant bent. Zorg echter wel dat het gemeend is – het is een gevoelig onderwerp en verschillende merken werden al beschuldigd van ‘pinkwashing’. Merken als Skittles, Oreo en Albert Heijn hebben het in elk geval goed begrepen. Kijk mee naar deze inspirerende inhakers en doe er je voordeel mee.

 

Inhaker KLM

Een eenvoudig beeld en toch is KLM’s Pride inhaker ijzersterk.

pride-klm

Inhaker Bol.com

Bol.com is niet vies van een beetje glitter!

pride-bol

Inhaker Nuon

Ook Nuon creëerde een Pride inhaker. De slimme combinatie van copy en beeld sluit perfect aan bij het merk.

pride-nuon

Inhaker Albert Heijn

Je concurrenten in de spotlight zetten? Je moet het maar durven! Albert Heijn kreeg, geheel terecht, veel lof voor deze scherpe Pride inhaker en won daarmee ook nog eens The Best Social Award.

pride-albertheijn

Inhaker Dirk

Rondom de Pride kwam Dirk met een aantal heel speciale aanbiedingen. Voor Mona’s die van Mona’s houden en voor Tony’s die van Tony’s houden. Goed gevonden!

pride-dirk

Inhaker HEMA

Deze heb je vast wel voorbij zien komen, want hij ging destijds behoorlijk viral. Het was niet zomaar een social post, de shirtjes waren ook echt te koop! Bij ons is deze Pride inhaker van HEMA nog steeds groot favoriet.

pride-hema

Inhaker Tony’s

Tijdens de Pride van 2016 kwam Tony’s Chocolonely met de enige echte gay bar. De kleurig verpakte reep was vervolgens jaarlijks te koop, maar in 2019 kwam daar een einde aan. Naast enthousiaste reacties kreeg de regenboogwikkel ook enkele kritische noten en werd het door sommigen als een vorm van pinkwashing gezien. Daarop besloot Tony’s om in het vervolg een andere manier te zoeken om de LGBTI-community te supporten. De inhaker was goed bedoeld, maar dat het merk zo goed luistert naar haar doelgroep en zich wil blijven verbeteren is natuurlijk extra mooi!

pride-tonychocolonely

Inhaker Skittles

Skittles gooit het met haar Pride inhaker over een andere boeg. Het merk is normaal gesproken kleurrijk (“Taste the rainbow”) en gaat nu voor zwart wit. Sterk!

pride-skittles

Inhaker Skittles

Behalve op de Pride, haakt Skittles ook in op de zomer.

zomer-skittles

Inhaker Pathé

Pathé haakte slim in op de hittegolf die voorspeld was. Want afkoelen doe je natuurlijk in een Pathé-bioscoop!

zomer-pathe

Inhaker TUI

De vakantieperiode is aangebroken en voor reisorganisaties is dit het ideale moment voor wat creatieve social media posts. Deze is van TUI. Herkenbaar?

zomer-tui

Inhaker TUI

Nog eentje van TUI. Want ook wanneer de zomervakantie niet loopt zoals gepland weet TUI slim in te haken.

zomer-tui

Inhakers voor september

De zomervakantie zit er weer op, dus we gaan massaal weer aan het werk of naar school. Ook deze maand: Burendag, Prinsjesdag én het jaarlijkse Apple Event waarbij nieuwe producten gelanceerd worden. Zoek je inspiratie voor je social media posts van september? Merken als IKEA, Jumbo, Bol.com en Amstel maakten haarscherpe inhakers.

 

Inhaker Bol.com

Omdat de scholen weer zijn begonnen kwam Bol.com met deze herkenbare inhaker.

backtoschool-bol

Inhaker Bol.com

Ook voor middelbare scholieren maakte Bol.com een herkenbare social media post.

backtoschool-bolcom

Inhaker Bol.com

Dat Bol.com haar doelgroepen goed kent, blijkt uit deze back to school inhaker. Welke student herkent zich hier niet in?

backtoschool02-bol

Inhaker Centraal Beheer

In september lanceert Apple haar nieuwste producten. Het event is hét gesprek van de dag op social media, dus als marketeer is het zeker een aanrader om ook te kijken. Centraal Beheer zit er in elk geval klaar voor.

appleevent-centraalbeheer

Inhaker IKEA

Toen Apple enkele jaren geleden een nieuwe Mac Pro, die een beetje leek op een rasp, aankondigde, zorgde dat voor veel memes en hilariteit op internet. IKEA was er als de kippen bij en kwam met deze sterke inhaker. Snelheid is key!

apple-ikea

Inhaker Amstel

Voor Prinsjesdag plaatste Amstel deze inhaker op Facebook.

prinsjesdag-amstelbier

Inhaker Kruidvat

Bij Kruidvat wordt het Prinsjesdag koffertje vervangen door een mandje.

prinsjesdag-kruidvat

Inhaker Coop

Ook supermarkt Coop wenst haar mand… eh, landgenoten een fijne Prinsjesdag.

prinsjesdag-coop

Inhaker NS

NS is klaar voor de treinrede!

prinsjesdag-ns

Inhaker Heineken

Na al die grappen over het koffertje, zag Heineken een goede rede(n) om het over een andere boeg te gooien.

prinsjesdag-heineken

Inhaker Jumbo

De Burendag inhaker van Jumbo is zeker geen kletskoek.

burendag-jumbo

Inhakers voor oktober

Zet je huisdieren in het zonnetje, want op 4 oktober is het dierendag! Ook staat oktober in het teken van Halloween en wordt deze maand de klok verzet. Genoeg momenten om op in te haken dus. Kijk mee naar een aantal inspirerende voorbeelden van merken als Lidl, Oreo, IKEA en Albert Heijn.

 

Inhaker Lidl

De social media pagina’s van Lidl staan vol met slimme woordgrappen, zoals deze voor oktoboo… eh, oktober.

oktober-lidl

Inhaker Albert Heijn

Dierendag. De bezorgers van Albert Heijn hebben het er maar druk mee!

dierendag-albertheijn

Inhaker IKEA

Ook IKEA creëerde een aantal inhakers voor dierendag, die zowel offline als online te zien waren.

dierendag-ikea

Inhaker Bol.com

Was je van plan om deze dierendag je kat te verwennen met een mooie nieuwe mand? Bespaar jezelf de moeite. De dierendag inhaker van Bol.com is pijnlijk herkenbaar voor alle katteneigenaren!

dierendag-bol.com

Inhaker Q-Music

Puzzeltjes en spelletjes doen het goed op social media en zorgen vaak voor veel interactie. Deze creatieve dierendag inhaker van Q-Music was dan ook een groot succes! Hoeveel van deze artiesten herken jij?

dierendag-qmusic

Inhaker Staatsloterij

Ook Staatsloterij liet dierendag niet aan zich voorbij gaan.

dierendag-staatsloterij

Inhaker Jumbo

Ken je ‘m nog, het ei dat op Instagram viral ging? Jumbo besloot op het succes mee te liften met deze eigenzinnige inhaker. Ze plaatsten deze post in januari, maar hij sluit ook goed aan bij Wereld Ei Dag in oktober.

eidagen-jumbo

Inhaker HEMA

De klok wordt verzet en ook HEMA draait zich nog lekker een keertje om.

klokverzet-hema

Inhaker Chocomel

Halloween wordt ook in ons land steeds populairder. Chocomel griezelt er alvast op los met deze grappige inhaker.

halloween-chocomel

Inhaker Albert Heijn

Ook bij Albert Heijn ligt het Halloween kostuum al klaar.

halloween-albertheijn

Inhaker ING

Aah! De Halloween inhaker van ING is misschien wel de engste die we ooit hebben gezien 😉 Scherp bedacht!

halloween-ing

Inhaker Oreo

In Amerika is Halloween razend populair, dus Oreo bedacht een complete contentstrategie rondom het griezelfeest. Via de hashtag #OreoHorrorStories werden meerdere posts gedeeld, waarin het koekje steeds de hoofdrol speelde in bekende horrorfilms. Zoals deze, gebaseerd op The Shining. Griezelen maar!

halloween-oreo

Inhaker WNF

WNF gebruikt Halloween juist om bewustwording te creëren voor een wereldwijd probleem. Misschien minder gezellig, maar wel ijzersterk en het sluit perfect aan bij hetgeen waar WNF voor staat.

halloween-wnf

Inhakers voor november

Sinterklaas komt aan in Nederland, de eerste Kerstaankopen worden gedaan én er wordt flink geshopt tijdens Black Friday en Cyber Monday. Ons banksaldo krimpt terwijl de gezichtsbeharing groeit, want het is deze maand ook Movember (of No-Shave November). Genoeg momenten om op in te haken dus. Merken als Chocomel, Heineken en MediaMarkt gingen je al voor.

 

Inhaker Chocomel

De Movember inhaker van Chocomel. Een snor laten staan is nog nooit zo makkelijk geweest!

movember-chocomel

Inhaker WNF

De Movember inhaker van WNF zit wel snor.

movember-wnf

Inhaker Bol.com

Eindelijk is Sinterklaas weer in het land! Bol.com haakt creatief in op de intocht.

intocht-sinterklaas-bolcom

Inhaker Albert Heijn

Albert Heijn haakt in met een creatieve woordgrap om deze Black Friday deal te promoten.

blackfriday-albertheijn

Inhaker Heineken

Heineken bli(n)kt uit met een leuke Black Friday inhaker.

blackfriday-heineken

Inhaker MediaMarkt

Shoppen tijdens Black Friday is een heuse sport. MediaMarkt haakte daarop in met deze creatieve bingokaart.

blackfriday-mediamarkt

Inhakers voor december

Het jaar mag dan wel bijna ten einde zijn, dat betekent niet dat je je social media strategie moet laten verslonzen. Sterker nog, Sinterklaas en Kerst zijn commerciële goudmijnen. Gas erop dus! Daarnaast is het ook hartje winter, wat ook een bron kan zijn van leuke content. Inspirerende social media inhakers voor de maand december vind je bijvoorbeeld bij HEMA, ProRail, Albert Heijn en Gamma.

 

Inhaker HEMA

Bij een Sinterklaas inhaker denk je al snel aan afbeeldingen met een mijter, een staf of een berg cadeautjes. Veel origineler is het om ook zónder die kenmerkende items een ijzersterke inhaker te verzinnen. HEMA kreeg het voor elkaar.

sinterklaas-pakjesavond-hema

Inhaker Kluscontact

Ook Kluscontact begrijpt de kunst van het weglaten met deze inhaker die tot de verbeelding spreekt. Sterk!

pakjesavond-kluscontact

Inhaker Pabo

De Sinterklaas inhaker zit op het randje, maar een merk dat lef toont kunnen wij wel waarderen.

sinterklaas-pabo

Inhaker ProRail

Inhaakdagen kun je voor veel meer dingen gebruiken dan alleen voor grappige social media content. Zo gebruikte ProRail pakjesavond om een vacature te promoten.

sinterklaas-prorail

Inhaker Bol.com

Veel families en vriendengroepen zullen zich herkennen in deze Sinterklaas inhaker van Bol.com.

pakjesavond-bolcom

Inhaker Heineken

Niet alleen vanwege de koude winterdagen, maar ook vanwege social distancing blijft Heineken lekker binnen met een brrrtje.

Inhaker Coop

Het is nog even afwachten of we een witte Kerst gaan krijgen, maar bij Coop ligt de sneeuw in elk geval klaar!

Inhaker Kwekkeboom

Het geheim van een goede inhaker? Razendsnel bovenop de actualiteit zitten. Een goed voorbeeld is Kwekkeboom, die met deze inhaker perfect gebruik maakte van timing en locatie.

Inhaker HEMA

Tijdens het winterse weer kwam HEMA met een wel heel spesjale inhaker.

Inhaker Albert Heijn

Albert Heijn heeft een neusje voor leuke inhakers.

Inhaker Gamma

Er wordt gretig ingehaakt op Kerst. Zo kwam Gamma op de proppen met deze leuke woordgrap.

Inhaker Fairlife

Ook het zuivelmerk Fairlife maakte een Kerst inhaker.

Inhaker M&M’s

Zouden we een witte Kerst krijgen? M&M’s weet het wel.

Inhaker Bol.com

Bol.com wenst jullie een spetterend uiteinde…

…en wij ook! Want dit was de laatste dag van het jaar én daarmee ook de laatste inhaker van dit overzicht. Hopelijk hebben we je met al deze voorbeelden — meer dan 150 stuks! — kunnen inspireren. Veel succes met je marketingplanning!

Mocht je tóch nog hulp nodig hebben? Brandpulse is je graag van dienst!