Schrijf je in voor ons Brand New(s) en blijf altijd op de hoogte!
Sta je na het lezen van onze blog over de 5 opvallende Pinterest marketing trends te stuiteren om ze voor jouw bedrijf in te zetten? Helemaal leuk! Haal eruit wat erin zit. And then some. Maar voordat je de hoogte op gaat zoeken hebben wij eerst nog een saillante vraag: hoe zit het met je basis?
Heb je je fundering rock solid, dan kun je lekker naar de virtuele speeltuin. Een business- en een shoppingaccount heb je zo gebakken. Ervoor zorgen dat het blijft werken is weer een ander soort koekje. Wij helpen je graag. Want niet alleen weten wij wat in Pinterestland hip and happening is, ook hebben wij de tools om je Pinterest marketing zó in te richten, dat het vanuit de basis al een geoliede machine wordt. Wanna know? Ja, dat dachten we al ?.
Maar eerst nog even dit:
Twijfel je nog of je Pinterest actief voor je bedrijf moet inzetten? No pressure, maar we hebben wel wat interessante cijfers voor je op een rij gezet:
Just saying ?.
Heb je al een business-account met een shoppingfunctie? Check dan de onderstaande punten. Overal een groen vinkje kunnen zetten? Proficiat! Je basis staat als een huis. Daarvandaan kun je naar de sterren, want je gaat dwars door het dak. En dat voelt goehoeed!
Over goed gesproken! Dit zou vanzelfsprekend moeten zijn, toch pakken we `m gewoon als eerste punt van zorg en aandacht. Werk enkel met goede foto’s. Al-tijd. ‘Goed genoeg’ is de grootste valkuil waar velen roemloos zijn ingetuimeld. Maar niet jij!
Jij hebt duidelijke, aantrekkelijke, haarscherpe foto’s met het perfecte formaat van 1000×1500 megapixels. Je klant beslist op basis van het beeld in een split second of de knip opengaat of dat ‘ie verder kijkt. Je foto’s zijn je alles. Make them count!
Pinterest marketing klinkt als een dagtaak en dat is het ook. Het is de bedoeling dat je regelmatig pint. Pinterest houdt, net als wij, van vers. En met vers worden foto’s bedoeld die niet al eerder zijn gepind.
In een ideale situatie voorzie jij je borden minimaal 5 keer per dag van nieuwe content. Hoe vaker je nieuwe content produceert, hoe blijer Pinterest met jou is en hoe groter de kans dat jouw pins als suggestie worden weergegeven. Pinterest is dan tevreden met je bordgebruik en zal jouw content vaker naar voren schuiven.
Je zou het misschien niet verwachten, maar het toevoegen van een tekst aan je pin triggert de pinner om door te klikken. Pinterest heeft onderzocht dat foto’s met tekst voor vaker doorklikken naar de bijbehorende website zorgen dan foto’s zonder tekst. Wil je dus meer traffic naar je webshop? Dan is geschreven woord in het plaatje de weg naar conversie.
Dit is niet hetzelfde als rich pins, maar ook rich pins dragen bij aan je omzetgroei. Rich pins zijn pins die buiten de foto extra informatie over het product bevatten. Maak de pinner lekker met een inspirerende beschrijving en de specificaties. De aankoop voelt meteen weloverwogen, ook al is ‘ie eigenlijk hartstikke impulsief ?.
Pinterest is naast een social media-, inspiratie-, en shopping platform ook een zoekmachine. Wil je een rits aan gouden vazen met groene bloemen zien, dan is dat de zoekterm die je naar je eindbestemming helpt.
Als marketeer gebruik je in de productbeschrijving zoveel mogelijk relevante key words. Je wilt immers goed worden gevonden als iemand een product uit jouw vaatje zoekt. Vergeet ook je borden niet te benoemen en bedenk erbij hoe en door wie je gevonden wilt worden. Denk bij alles en altijd in SEO. Niet schrikken! Oefening baart kunst!
Is SEO nog een dingetje waar je geen chocolade van kan maken? Laat het ons weten, wij helpen je graag met al je SEO-perikelen!
Ja, ik wil graag hulp
Pinners zullen sneller bij je kopen als ze zien dat je een geverifieerde verkoper bent. Dit zien ze aan het blauwe vinkje dat bij je profiel staat. Dit betekent dat Pinterest jou betrouwbaar heeft bevonden en dat pinners bij jou veilig hun digitale shopping card kunnen vullen. Naast het blauwe vinkje krijg je diverse fijne voordelen, zoals extra promotie en een vroege toegang tot de conversiestatistieken.
Je kunt je gratis aanmelden voor het verificatieprogramma. Voldoe je aan de volgende voorwaarden, dan is je blauwe vinkje gauw gepiept:
Is jouw merk of product nog niet via Pinterest te koop, maar wil je er wel mee aan de slag? Svenja kent de ins en outs van Pinterest Shopping als haar eigen handtas en deelt haar kennis graag met jou. Dus roep maar wanneer!
Mail Svenja