Schrijf je in voor ons Brand New(s) en blijf altijd op de hoogte!
Als er één dag is waar je als bedrijf goed op kunt inhaken, dan is het Valentijnsdag. De dag van de liefde. Maar eerlijk is eerlijk, een beetje commercieel is het wel. Een valentijnscampagne wordt al snel heel cheesy. Als je er dan toch op wilt inhaken, doe het dan goed. En deze merken begrijpen dat als geen ander.
Dat Ikea bekend staat als dé ultieme relatietester zal je vast bekend voorkomen. De Zweedse meubelgigant speelde hier mooi op in en kwam in 2016 met een Love Manual om te laten zien dat Ikea er juist voor is om je liefdesproblemen op een hele simpele manier op te lossen.
In onze zoektocht naar de campagne hierboven, kwamen we er nog eentje van Ikea tegen uit 2013. Toen boden ze aanstaande ouders een gratis babybox aan, wanneer je baby op 14 november zou worden geboren. Voor de snelle rekenaars onder ons: ja, dan is de baby dus verwekt op Valentijnsdag. Briljant.
Geef het derde wiel in je leven wat extra liefde met de Third Wheel Meal Deal van Deliveroo. In deze campagne word je meegenomen in het leven van ‘Third Wheel Kevin’. Deze jongen is al zijn hele leven single en dat is, volgens zijn vriend, heel onhandig in dagelijkse situaties. Daarom komt Deliveroo met deze heerlijk sarcastische campagne met een deal voor je derde wiel. Zodat ook deze wat extra liefde ontvangt op Valentijnsdag.
Een valentijnscampagne met meer dan 60 miljoen weergaven en waarvan je nog steeds goosebumps all over the place krijgt. Het is inmiddels al 7 jaar geleden dat deze campagne werd gelanceerd, maar het leeft vandaag de dag nog steeds. Met zelfs een eigen website waar je actie kunt ondernemen om ongelijkheid tegen te gaan, mogen we gerust zeggen dat deze campagne next level is.
Swipen, chatten, digitaal daten… De laatste jaren is een groot deel van ons liefdesleven online te vinden. Tele2 speelde hier in 2018 goed op in door klanten op Valentijnsdag 2GB gratis te geven. ‘Genoeg data voor je eerste tindermatch tot het laatste booty call-berichtje’, zoals ze zelf zeggen. In deze video laten ze zien hoeveel 2GB aan liefde nu eigenlijk is: lekker catchy, helemaal van deze tijd en goed vormgegeven. Wij swipen deze campagne naar rechts!
Liefde gaat door de maag en helemaal bij De Beren. Zij doen hier nog een schepje bovenop en zijn dit jaar graag jullie ‘ring bearier’, want je kunt een geheel verzorgd huwelijksaanzoek winnen! Heel slim gedaan, want: ze hebben een top campagne én content om voor, tijdens en ná Valentijnsdag te delen.
Een goede campagne hoeft niet moeilijk of duur te zijn. Met uitgesproken beeld en strakke copy sla je vaak al de spijker op de kop.
Wil je meer inspiratie? Kijk dan ook eens naar dit artikel met meer dan 150 inhakers voor het hele jaar.