Schrijf je in voor ons Brand New(s) en blijf altijd op de hoogte!
Influencer marketing was al belangrijk, maar gaat de komende tijd nog belangrijker worden. Samenwerken is niet meer weg te denken en de cijfers liegen er ook niet om: in 2021 leverde influencer marketing de B2C-merken en bedrijven by far het beste rendement op.
Een andere trend die steeds belangrijker wordt in de B2C-marketing is opvallen. Tussen de kolkende, grijze massa van aanbod is het jouw product dat gezien moet worden. Ja toch? Dus wat moet je doen? Go against the grain. Stand out from the crowd. En ook hier kun je influencer marketing uitstekend voor inzetten. Sla je mooi twee vliegen in één klap. Daag jezelf uit en vind die perfecte samenwerking, waarmee jij je product aan de man brengt én in het oog springt.
Grote merken hebben dit al lang bedacht en niet voor niets zijn ze nu groot. Wij inspireren je graag met onderstaande influencer marketing voorbeelden waarin je kunt zien hoe je door van de gebaande paden af te gaan en buiten de lijntjes te kleuren positief viraal kunt gaan met een geslaagde samenwerking.
Crocs & Post Malone
Het meest oncharmante schoenenmerk ter wereld sloeg de handen inéén met de meest onwaarschijnlijke drager: bad-ass Post Malone. Het maakt een Croc geen vezel sexyer, maar hey, it’s Post Malone who’s wearing them! Iedere collectie die aan deze samenwerking hangt is binnen no-time uitverkocht.
Mercedes & Loki (the wolf dog)
Mercedes koos voor een opvallende samenwerking met een influencer op vier wollige voeten. Leef vrij, haar in de wind en ga er in alle weersomstandigheden op uit om herinneringen te maken. En zeg nou zelf, wie wil er niet een leven vol avontuur en een Loki aan zijn zijde? Maar ho-ho, begin eerst maar eens met een Mercedes.
Prada & Lil Miquela
Eén van de meest opmerkelijke en controversiële influencers is Lil Miquela, een virtuele avatar die echt bestaat, wel alleen in de computer. Prada zag daar, heel slim en al vroeg voorsorterend op de metaverse, een goed belegde boterham in en strikte de virtuele schone in 2018 voor een baanbrekende samenwerking die haar tijd ver vooruit was.
Heinz & Ed Sheeran
Wat hebben Heinz en Ed Sheeran behalve hun rode (haar)kleur met elkaar gemeen? Ed heeft een Heinz tattoo en Heinz wikkelde zich in een jasje van Ed tattoo’s. En dat leverde beiden ongelooflijk veel publiciteit en goodwill op nadat enkele flessen voor een flink pak flappen over de toonbank waren gegaan voor een goed doel. Fun was de insteek en een rinkelende kassa en bergen sympathie was het (ingecalculeerde) gevolg.
Lagavulin & Nick Offerman
Om Lagavulin op de kaart te zetten besloot het whiskymerk zich te pantseren met de masculine vibe én droge humor van comedian Nick Offerman. Het hoogtepunt van de samenwerking? Een drie kwartier lang durende commercial waarin Offerman naast een knisperend haardvuur in stilte van zijn whisky geniet.
Zara & Dude With Sign
Dude With Sign, wie kent hem en zijn kartonnetjes niet. ‘The poster boy on Instagram’ en zijn stille geschreeuw zijn ook door modeketen Zara niet over het hoofd gezien en glansrijk ingezet voor een schreeuwerige, maar razend populaire t-shirtlijn.
Laughing Man Coffee & Hugh Jackman en Ryan Reynolds
‘Mister Wolverine’ Hugh Jackman gooit het voor zijn eigen Laughing Man Coffee over een heel andere boeg en neemt zichzelf, in een samenwerking met zijn ‘frenemy’ Ryan Reynolds, volledig op de hak. Applaus en engagement is wat zijn koffie ervoor terugkrijgt. Face it folks, zelfspot staat echt in de absolute top van de organische middelen die conversie genereren.
I Can’t Believe It’s Not Butter & Ozzy Osbourne
Zie je de man die eens en plein public de kop van een vleermuis afbeet al Fairy Cakes maken? Ozzy zelf zag het zich ook niet doen en dus maakte onze Prince of Darkness toch maar Rock Cakes. Maar mooi wel met I Can’t Believe It’s Not Butter, boter dat geen boter is. Sneppie?
Wil jij nu ook aan de slag met influencer marketing, maar mis je een creatief brein die met je meedenkt over een campagne? Neem gerust eens contact met ons op!