De nieuwe, schaalbare opzet van de Moeders voor Moeders app

Een blijvende herinnering aan de zwangerschap en een (eventuele) deelname aan Moeders voor Moeders. Mét leuke extra’s. Met de optimalisatie van de Moeders voor Moeders app hebben we vooral naar de behoeften van de gebruikster gekeken. Zodat er een bijzondere herinnering gecreëerd wordt van een speciale periode.

Moeders voor moeders

  • Groei van aantal aanmeldingen via de app met 190%
  • Ieder kwartaal een nieuwe release van de app
  • 42% van de gebruiksters maakt gebruik van het zwangerschapsdagboek

Content & Data

Een bijzondere herinnering

Een zwangerschap is een speciale periode. Eentje die je altijd bijblijft. En dit wil je natuurlijk vastleggen, voor jezelf, maar uiteindelijk ook voor jouw kindje. De Moeders voor Moeders app is speciaal ontwikkeld om deze herinnering vast te leggen en voor altijd bij je te kunnen houden. Aan ons de uitdaging om de bestaande app geheel te vernieuwen en te verbeteren. Bovendien was de wens vanuit de klant om het mogelijk te maken om meerdere zwangerschappen per gebruiker te registreren en om eerdere informatie altijd terug te kunnen halen. Zodat alle gegevens centraal op één plek zouden staan en we weten wie de gebruikers zijn.

Stap voor stap richting het eindresultaat

Hoe we dit hebben aangepakt? Tijdens een brainstorm werden alle wensen en behoeften voor de korte termijn, maar ook voor de doorontwikkeling voor de komende jaren, in kaart gebracht. Vervolgens maakten we vanuit de bestaande basis app een uitgebreid functioneel UX design, welke we vervolgens vertaalden in klikbare app schermen. Elk onderdeel van de app is individueel gemaakt en getest. Dit hebben we uiteindelijk samengevoegd in het framework en gekoppeld aan Selligent (de marketing automation software). Hiermee kunnen we deelneemsters herkennen en in de toekomst extra waardering tonen voor hun bijdrage. Na definitief akkoord van de klant zijn we gestart met de ontwikkeling!

Een nieuw design, een nieuwe beleving

Een zachte uitstraling en een lieflijke schrijfwijze zijn elementen die de beleving van Moeders voor Moeders versterken. Het design is aangepakt en nieuwe functies zijn toegevoegd. Zo ontvangt de gebruikster meldingen over de ontwikkeling van haar kindje, ontdekt ze feiten en fabels over de zwangerschap en ontvangt ze heerlijke tips om te ontspannen. Bovendien is het mogelijk om een persoonlijk dagboek met voor gedefinieerde vragen per zwangerschapsweek bij te houden en een flipboekje, waarmee gebruiksters de groei van hun buik vastleggen.

En… er liggen nog heel veel ideeën op de plank om de app verder uit te breiden en nóg leuker te maken. Per kwartaal staat hiervoor een nieuw onderdeel op de roadmap, waarbij we nauw samenwerken met de app-gebruiksters.

Deel het geluk

Vanaf de 6e tot en met de 11e week van je zwangerschap, is het mogelijk om je aan te melden voor Moeders voor Moeders en zo andere vrouwen te helpen om ook zwanger te worden. Bij gebruik van de app is in deze weken een extra call to action zichtbaar waar de gebruikster zich heel eenvoudig kan aanmelden.

The facts

De wensen van de klant zijn vertaald naar een functionele app die past bij Moeders voor Moeders en die we kunnen blijven schalen. Met het oog op de toekomst, beloven de eerste resultaten al veel goeds. Benieuwd naar de gehele app? Download hem dan via de App Store of Google Play Store.

van de gebruiksters maakt gebruik van het zwangerschapsdagboek.


wordt het meest gebruikt, namelijk door 86%. Hier staat per week uitgebreid omschreven hoeveel je kindje is gegroeid, inclusief leuke feitjes en video's.


zodat we inzichten blijven ontdekken en deze door ontwikkelen in de app om optimaal aan de wensen van de gebruikster te voldoen.


is geïntegreerd in de app om profielen op te bouwen en data te verrijken. Zo leggen we interesses van de gebruikster vast en kunnen we hierop inspelen om de gebruikster nog beter van dienst te kunnen zijn.

Dennis

Ook zo'n slimme app ontwikkelen?
Stuur Dennis een bericht!

Mail Dennis

Liever bellen? Dat kan ook!
+31 85 210 60 44

Meer werk zien?
Check de volgende cases!

De mondkapjes van Coveryourself: zo lanceerden we een nieuw merk in slechts 2 weken tijd Check deze case
Ultieme e-mailflow creëert cross mediale herkenbaarheid met het oog op de Olympische Spelen Check deze case