Op elk kanaal dezelfde beleving laten zien, ongeacht het apparaat van de gebruiker, dat was de aanleiding voor het redesign van ANWB. Het resultaat? Een volledig responsive website, een stuk cleaner qua stijl én overzichtelijker, met dezelfde sterke merkuitstraling als voorheen.
Het redesign beperkte zich niet alleen tot de site: alle uitingen op alle kanalen werden aangepakt. Van e-mails tot folders tot winkelzuilen tot apps. Deze verandering was een ingrijpend traject dat best wat tijd kostte. 1,5 jaar om precies te zijn.
Eind 2015 werd gestart met het optimaliseren en opschonen van de bestaande content, waarna de redesigns geleidelijk werden doorgevoerd om bezoekers te laten wennen aan de veranderingen. Dat hield alles begrijpelijk en overzichtelijk. Een klantvriendelijke aanpak die aansloot bij de nieuwe site- en mailtemplates met maar één doel: gebruikers houvast bieden en met weinig clicks naar hun bestemming krijgen.
Meer beleving en inspiratie door het gebruik van groot beeld, heldere teksten en behulpzame iconen.
Sneller, gebruiksvriendelijker, geschikt voor alle apparaten en toegankelijker voor mensen met een beperking.
Een duidelijker overzicht van alle producten en diensten, alles maakt het eenvoudiger en herkenbaarder.
Naast een gebruiksvriendelijk redesign voor de gebruikers, maakten we het ook een stuk werkbaarder voor ANWB-medewerkers. Met 25 templates zorgden we voor een overzichtelijk aantal, elk met een duidelijk doel. Allen gemakkelijk te bewerken en te publiceren. Zodat ANWB snel in kan spelen op een veranderende markt, terwijl de ANWB-beleving overal intact blijft. Want continu innoveren doe je niet alleen.
Continu innoveren doe je niet alleen. Zeker niet bij een grote organisatie als ANWB. Je hebt te maken met allerlei kanalen en disciplines die ervoor moeten zorgen dat al die kanalen optimaal functioneren. Daarom pakten we steeds kleine delen van de dienstverlening aan, samen met andere specialisten. Tot het redesign komen was zo een team effort, waarbij we samen met ANWB innoveerden en resultaat boekten.
waren er nog over van de 300, hierdoor werd het voor de ANWB-medewerker een stuk overzichtelijker en werden er veel kosten bespaard
bezoekers op de site van ANWB
mobiel gebruik
was aanzienlijk verbeterd na het redesign van de ANWB-kanalen
Liever bellen? Dat kan ook!
+31 85 210 60 44