Tijden van crisis zijn stressvol. Maar door even diep adem te halen, er met een frisse blik naar te kijken én razendsnel te handelen valt aan elke situatie een positieve draai te geven. Binnen no time was er een gloednieuw merk: Coveryourself. Een unieke webshop met (premium) mondkapjes, ontwikkeld en geproduceerd in Nederland, waarmee we de samenleving veiliger en een stukje mooier maakten.
Dat mondkapjes verplicht zouden worden – en al helemaal niet binnen twee weken na aankondiging – had niemand zien aankomen. In zo’n korte tijd een nieuw merk én product in de markt zetten is… een uitdaging.
We wilden dat de productie en communicatie snel en soepel zou verlopen en tegelijkertijd wilden we Nederlandse bedrijven in de crisis steunen en daarom kozen we samen met Coveryourself voor Nederlandse leveranciers. Wij ontwierpen een mondkapje, inclusief speciaal filter, we ontwikkelden de huisstijl, bouwden een webshop, verzorgde de fotografie en stelden een social media strategie op. En we startte ook de productie op. Binnen recordtempo was Coveryourself een feit!
De mondkapjes van Coveryourself zijn uitwasbaar. Echt duurzaam dus! Daarnaast kun je elk kapje voorzien van een (verwisselbaar) filter. Zo ben je tot wel ± 85% beschermd.
Het dragen van een mondkapje is al vervelend genoeg. Daarom zijn de mondkapjes van Coveryourself gemaakt van comfortabel, zacht katoen. Natuurlijk in de hipste printjes, of zelfs custom made voor je bedrijf!
Uit onze research bleek dat veel mensen die mondkapjes dragen, na een tijdje last kregen van de elastiekjes achter de oren. Daarom hebben de kapjes van Coveryourself geen stiekjes, maar touwtjes die verstelbaar zijn via draadstoppers.
Door een mondkapje te dragen bescherm je de mensen om je heen. Daarnaast werd met iedere aankoop een goed doel gesteund die het in deze tijd hard nodig had. Zo droegen we samen bij aan een veiligere omgeving.
We produceerden een compleet ingerichte webshop – uiteraard ook mobile friendly – met alle producten in één handig overzicht. Ook maakten we een pagina over de mogelijkheden van gepersonaliseerde, custom made mondkapjes en ontwikkelden we een blogpagina waar alle belangrijke informatie te vinden was over de mondkapjes en de 1,5 metersamenleving.
Ter promotie gebruikten we en adverteerden we op verschillende social media kanalen: Facebook en Instagram voor de consument en LinkedIn voor beroepsgroepen waarvoor de custom made mondkapjes interessant zouden zijn. Daarnaast gebruikten we Google Ads, om gerichte campagnes op te zetten en uit te voeren en de webshop te promoten.
Een webshop en social media kanalen zijn niets zonder goede foto’s. Dus fotografeerden we in een thuisstudio alle productfoto’s en gingen we met modellen en een fotograaf op pad om – uiteraard op veilige afstand – stijlvolle sfeerfoto’s te maken. Hierbij was het vooral van belang dat de kwaliteit en comfortabele en hippe materialen centraal stonden. Mondkapjes kunnen ook hip zijn! En zo werden de dames en heren van Brandpulse als echte influencers op de foto gezet.
Zo snel een nieuw merk in de markt brengen, met alles erop en eraan, kán niet zonder teamwork. En het resultaat mag er wezen. Zo schreven meerdere kranten en influencers over Coveryourself en hebben we heel veel mensen en bedrijven kunnen voorzien in hun behoefte naar een mondkapje. Maar bovenal hebben we een beetje kunnen bijdragen aan een veiligere samenleving.
van idee tot eindproduct
aan koordjes werd gebruikt
Nederlandse winkelsessies
impressies had de beste post op social media
werd gedoneerd aan goede doelen en branches
werd gebruikt om de webshop snel en effectief te lanceren
Liever bellen? Dat kan ook!
+31 85 210 60 44