Ook Toyota Nederland kreeg, door de situatie(s) in de wereld, te kampen met onvoorziene omstandigheden. Hierdoor kon het voorkomen dat klanten wat langer op hun nieuwe auto moesten wachten. Toch wilde Toyota de klanten ondanks de vertraging een optimale koop- en afleverervaring bieden. Ook wilde Toyota de dealers ontlasten, want de vertraging zorgde bij hen voor een grote hoeveelheid vragen over de status van de gekochte auto’s.
Toyota
Content & Data & Design & Development
Als partner van Toyota Nederland was het aan ons de taak om met een passende oplossing te komen. Samen met Toyota ontwikkelden wij een pre-delivery programma, waarbij de klant de reis van zijn auto vanaf de bestelling tot aan de aflevering kan volgen en van alle stappen uitgebreide updates krijgt. Zo weet de klant precies in welke fase van het afleverproces zijn auto zich bevindt, waardoor hij positief betrokken blijft. Dankzij die updates nemen ook de vragen aan de dealer af. Win-win dus!
Nadat de koers was bepaald, hebben wij de pre-delivery campagne opgezet, ingevuld en succesvol uitgerold. Als afsluiting maakten wij een pakkende case-video waarin het hele proces wordt uitgelegd.
Een nieuwe auto koop je niet iedere dag. Het is een bijzondere gebeurtenis waar je best even feestelijk bij stil mag staan. Maar wat als het plots langer duurt voordat je je auto geleverd krijgt? Hiervoor hebben we een e-mailflow opgezet waarin we de klant op de hoogte houden gedurende het hele proces. Met persoonlijke copy, leuke weetjes over de gekochte auto, status-updates, extra services en op zijn tijd een vrolijke knipoog houden we de klant optimaal geïnformeerd.
Bij aanschaf van een auto krijgt de klant een persoonlijk bericht waarbij alle mails 100% modelspecifiek zijn ingestoken. Wij hebben diverse edm’s klaargezet, waarbij de e-mailflow, afhankelijk van de individuele situatie, diverse routes kan nemen. Het vertrek- en eindpunt zijn steeds hetzelfde. Per tussenliggende edm kan de flow steeds worden aangepast naar de situatie op dat moment.
Ten behoeve van de interne communicatie binnen Toyota en TME (Toyota Motor Europe) hebben wij een pakkende case-video over het pre-delivery programma gemaakt. In deze, 90 seconden durende, video belichten wij op onderhoudende wijze wat de aanleiding voor het pre-delivery programma was, hoe deze is vormgegeven, wat het pre-delivery programma voor de vraagreductie bij Toyota heeft betekend en wat het voor de klantenbinding heeft gedaan.
De case-video komt van kop tot staart uit onze koker. Via een storyboard en een script bepaalden wij de verhaallijn, het design, de tekst en de animaties. Alles in Toyota-stijl, zodat de video intern direct aansluiting zou vinden. Voor een passende voice-over hebben wij, na 75 verschillende stemmen te hebben doorgenomen, uiteindelijk de passende optie gekozen die de video zowel in het Nederlands als in het Engels heeft ingesproken.
In een situatie waarbij je slecht nieuws, zoals een onvoorziene vertraging, moet communiceren, is de manier van communiceren heel belangrijk. Je wilt immers dat de klant de positieve associatie met zijn aankoop én het bedrijf behoudt. Door het persoonlijke pre-delivery programma hebben wij dat samen met Toyota op een leuke en efficiënte manier kunnen bewerkstelligen.
gaan mee in de persoonlijke, modelspecifieke ede's van het pre-delivery programma.
met vragen rondom de verwachte levering zijn na het uitrollen van deze campagne met meer dan de helft afgenomen.
hadden wij de tijd om de case-video te bedenken, te maken en op te leveren. En dat is helemaal goed gekomen!
maken de video vloeiend, dynamisch en esthetisch aangenaam.
hebben wij beluisterd voordat wij de perfecte stem voor de voice-over vonden.
zijn de twee talen waarin wij de case-video hebben gemaakt.
Liever bellen? Dat kan ook!
+31 85 210 60 44