Schrijf je in voor ons Brand New(s) en blijf altijd op de hoogte!
Happy Halloween! Vandaag is de meest scary dag van het jaar en voor marketeers een optimale kans om hier met hun product of dienst op in te haken. Wij verzamelden een aantal fantastische Halloween inhakers. Raak geïnspireerd en doe er je voordeel mee 😉
Wat is een Halloween kostuum zonder (nep) bloed? Precies. Dat moet HEINZ ook gedacht hebben. Daarom kwamen ze met een speciale HEINZ Halloween editie: HEINZ Tomato Blood. En om het compleet te maken voegden ze hier ook nog de HEINZ Tomato Blood Costume Kit aan toe. Briljant!
Eentje van dit jaar, ook van HEINZ. Volgens locals leven er in het Boldu-Cretuleasca bos in Roemenië vampieren, wat voor HEINZ dé reden was om hier een pop-up store te openen. In deze scary pop-up store, kun je voor het eerst de Limited Edition smaken van de Black Garlic Mayo proeven. Een mayonaise die, zoals ze het zelf zeggen, zelfs vampieren niet kunnen weerstaan.
De eeuwige strijd tussen de left and right twix gaat verder. Deze reclame begint met een typisch Halloweens beeld. Simpel, grappig en duidelijk van Twix. Well done.
Wanneer je een Fanta drinkt, vergeet je even alles om je heen. Dat is volledig terug te zien in deze (Zweedse) Fanta ‘Dark Mystery’ campagne.
Deze campagne is van een aantal jaar geleden, maar zeker nog even de moeite waard om te benoemen. M&M’s gooide het in 2017 namelijk over een hele andere boeg. Op hun socials vertelt M&M’s een interactief spookverhaal, voorafgaand aan Halloween. ‘Millie & Max: A Ghost Story’ ontvouwt zich over 7 hoofdstukken, waarbij de kijker aan het eind van elk hoofdstuk kan stemmen hoe het verhaal verdergaat. De meest populaire keuze is in het volgende hoofdstuk te zien. Een super goede manier om jouw doelgroep bij een campagne te betrekken.
3 uur ’s nachts wordt gezien als het tijdstip waarop de meeste ‘onverklaarbare’ dingen gebeuren. Burger King zag dit als een goede aanleiding om een campagne omheen te creëren. Wanneer jij namelijk om 3 uur ’s nachts wakker durfde te worden, kreeg je een gratis maaltijd bij Burger King. Je hoefde alleen de app te downloaden en te wachten totdat de ‘3AM APPARITIONS’ beschikbaar waren.
Nog eentje van Fanta, en wel uit Nederland. Tijdens Walibi Halloween Fright Nights in 2021 opende Fanta namelijk de ‘Horror Bus’. Bezoekers konden hier naar binnen en kregen een boodschappenlijstje mee. Eenmaal binnen werd hen de stuipen op het lijf gejaagd. Deze ervaring werd volledig gefilmd, welke je later via een QR-code kon terugkijken. Was het je, ondanks alle schrikacties, gelukt om het boodschappenlijstje te verzamelen? Dan mocht je voor jezelf een Fanta meenemen, tegen de schrik 😉
Een inhaker op een dag zoals Halloween hoeft echt niet altijd veel tijd en geld te kosten. Een ‘simpele’ inhaker kan er ook voor zorgen dat je bedrijf net weer even extra onder de aandacht komt. Ga bijvoorbeeld voor een creatief beeld met een Halloween-vibe, wat slaat op het product of de dienst die je verkoopt. Of bedenk een Halloween editie van je product. Simpel, maar het zorgt toch voor extra exposure!
Dit bericht op Instagram bekijken
Een bericht gedeeld door Starbucks Coffee Nederland ☕️ (@starbucksnederland)
Wil jij jouw doelgroep volgend jaar ook de stuipen op het lijf jagen met een goede Halloween inhaker of campagne? Let us know! Brainstormen kost niets en je kunt hier niet vroeg genoeg mee beginnen.