De zomer van 2018 was dé tijd om de SUV modellen van Toyota in het zonnetje te zetten. Zulke stoere auto's vragen om grootse avonturen. Het resultaat? De enige echte Toyota Adventure Challenge!

C-HR
Hilux
LandCruiser
RAV4

Toyota Tough

Krachtig, onverwoestbaar en ongekend sterk: dat zijn de SUV's van Toyota. Want alleen Toyota is 'Toyota tough'. Neem bijvoorbeeld de legendarische Land Cruiser. Deze terreinwagen is al 65 jaar iconisch en in veel landen dé auto waarvan iedereen weet dat die je overal heen brengt. Puur avontuur, op welk terrein dan ook. Aan Brandpulse de taak om deze en de andere stoere SUV modellen onder de aandacht te brengen. Een grote uitdaging, want hoe promoot je avontuurlijke terreinwagens in een plat land als Nederland?

Grenzen verleggen

Waar de rit ook heen gaat, op je auto moet je altijd kunnen rekenen. Crossend door de modder, scheurend door de ongerepte natuur, zigzaggend door de bergen of slippend over woeste ijsvlaktes. De SUV's van Toyota kunnen elk avontuur aan. Allemaal mooie woorden, maar deze belofte wilden we graag ook in het écht bewijzen!

Daarom besloten we mensen de kans te geven om een avontuurlijke proefrit te maken. Echter, in Nederland ontbreekt het helaas aan spectaculaire bergwegen of woeste ijsvlaktes. Dus kozen we ervoor om letterlijk de grenzen te verleggen. Door een avontuurlijke proefrit te maken in de wat meer gangbare Toyota C-HR of Toyota RAV4, maakte men kans op een écht avontuur. Niets minder dan een road trip door Australië, IJsland of Canada in de iconische Land Cruiser!

Let's go

De Toyota Adventure Challenge was geboren. Met een zeer strakke deadline stortte Brandpulse zich vol in het avontuur. We creëerden de flows, schreven de copy, ontwierpen de designs en maakten de hele campagne klaar voor verzending. In amper een week stond alles klaar. Een uitdagende klus, want veel e-mails bevatten een hoop gepersonaliseerde content. Op die manier krijgt iemand die in een RAV4 gaat rijden en kans maakt op een road trip naar Australië een compleet andere e-mail te zien dan iemand die in C-HR rijdt en graag naar Canada wil.

Dankzij avontuurlijke tips, modelspecifieke informatie en leuke feitjes per land - wist je dat er in Australië wel 60 miljoen kangoeroes rondhuppelen? - werden de deelnemers volledig klaargestoomd voor hun Toyota Adventure. Zo is er niets dat ze nog tegenhoudt… Let's go!

Dit hebben we bereikt

  • De Toyota Adventure Challenge zorgde voor 3000 deelnemers
  • De Challenge werd het vaakst gereden in de Toyota C-HR.
  • Tijdens de actieperiode werd de campagnepagina wel [aantal] keer bezocht
  • De bestemming die het vaakst werd gekozen was Canada. Zo’n 40% van de mensen die zich inschreven wilden er graag de ongerepte natuur verkennen!
  • De winnaar van de Toyota Adventure Challenge ging op road trip naar IJsland!

Key learnings


GOED AFSTEMMEN

De Adventure Challenge is een crossmediale campagne, waarvan Brandpulse samen met andere bureaus het concept bedacht en hier invulling aan gaf. En dit alles met een avontuurlijke noot. Zeker bij het samenwerken met andere partijen is het belangrijk dat de stijl en de tone of voice in álle communicatie overeenkomt.


CHECK, DUBBELCHECK

Je kunt niet vaak genoeg testen. Bij een e-mailflow met zoveel personalisatie is het belangrijk dat je alle mogelijke combinaties doorneemt, om er zeker van te zijn dat alles op de juiste manier verstuurd wordt.


MERKBELEVING

Bij deze campagne wordt ingespeeld op een bepaald gevoel en een bepaalde lifestyle. Namelijk die van echte avonturiers. De doelgroep koopt geen auto, maar een beleving! De sterke combinatie van beeld en copy moet direct de juiste snaar raken.


Een creatief brein nodig om mee te denken over een gelikte én efficiënte campagne?

Stuur Joost een bericht.

Joost van Bogget

Grafisch designer / Campagnestrateeg

© 2019 Brandpulse.nl All Rights Reserved | Algemene voorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid