Repatec is een familiebedrijf dat al 30 jaar bestaat. Zo lang zorgen hun reparatietechniekspecialisten er al voor dat auto- en staalconstructiebedrijven áltijd werkende apparatuur hebben. Maar de professionaliteit en betrokkenheid die past bij Repatec, die zag je helaas nog niet terug op hun site. Onze rol: branding, design, copy & content

Tijd voor identiteit

Op het moment dat wij aangehaakt werden, bestond de site van Repatec al ruim 10 jaar. Deels verklaarde dat de look van de website, die inmiddels verouderd was. Maar er was nog een reden voor die look: de site moest in eerste instantie vooral dienen als praktisch hulpmiddel.
Merkontwikkeling en –beleving waren dus niet echt een prioriteit.

Daar moest verandering in komen. Van het logo tot kleurstellingen en de tone of voice, Repatec gaf ons vrij spel om hun nieuwe merkidentiteit neer te zetten en daarna hun website onder handen te nemen. Dus – na wat sessies over Repatec, hun visie en hun waarden – gingen we aan de slag.


Visueel en verbaal uniek

Op basis van Repatecs input begonnen we met het opstellen van een merkdocument met duidelijke waarden – kundig, servicegericht en betrouwbaar –, waar vervolgens de design values en tone of voice-waarden uit voortkwamen. Kortom: welke kleuren, vormen, fonts, woorden en aanspreekvormen je gebruikt.

Op basis van de merkwaarden stelden we een toon op die behulpzaam, deskundig en daadkrachtig was. Dat betekent bijvoorbeeld dat Repatec bezoekers met ‘u’ aanspreekt, meer ‘we’ gebruikt dan ‘Repatec’, beknopt uitleg geeft bij technische termen en korte zinnen met actief taalgebruik hanteert. Het nieuwe logo kwam op dezelfde manier tot stand: we combineerden een hand – symbool voor hulpvaardigheid en vakkundigheid – met een vinkje – symbool voor nauwkeurigheid en gedrevenheid – voor een sprekend en sympathiek beeldmerk.

Een online fix

Op dit solide fundament konden we een website gaan neerzetten. We herontwierpen de website op basis van de nieuwe Repatec-huisstijl en elke pagina kreeg een make-over; tijd voor de nieuwe toon, kleuren en fonts. Overigens stopte onze vernieuwingsslag niet bij design: we namen de inhoud van het Repatec-verhaal onder de loep, scherpten dat aan en tipten ook nog verbeteringen aan voor de de websitearchitectuur en het aanbod – zoals een nieuwe onderhoudscontractoptie.

Allemaal met één doel: een modernisering die van de website van Repatec een relevante, duidelijke en warme plek maakt die bezoekers moeiteloos en snel verder helpt. Waardoor de site kunde, servicegerichtheid en betrouwbaarheid niet alleen uitstraalt, maar ook waarmaakt. Want uiteindelijk kun je nog zo veel vertellen; je moet het wel doen. Maar dat zit wel goed: Repatec is vastberaden en service staat bij hen altijd op de eerste plaats. De nieuwe pay-off is niet voor niets ‘Kwaliteit, snelheid, altijd.’

Key learnings


Ken je kracht

Omdat Repatec een familiebedrijf is dat al 30 jaar bestaat, weten ze wat ze goed kunnen. En waarom hun klanten de diensten van Repatec waarderen. Alleen maar slim om dat het hart van je identiteit en verhaal te maken (voor zover het dat nog niet is).


Denk mee met je klanten

Gedurende het re-brandingproces waren we steeds bezig met één vraag. Wat kan de klanten van Repatec nog beter helpen? Repatec wil niet alleen dat klanten tevreden zijn, maar verbetert ook proactief om daarvoor te zorgen.


Zorg voor consistentie

Na het ontwikkelen van de nieuwe huisstijl wilde Repatec al hun materialen direct aanpassen. Dat is altijd het beste: zo creëer je overal waar je bent een duidelijk besef van wie je bent. Dus lieten ze ons ook hun visitekaartjes en offertemappen doen.

Wat vindt de klant?


‘De samenwerking met Brandpulse was eigenlijk moeiteloos. We gingen met ze in gesprek, maakten duidelijk wie we waren en wat we zochten, en ze kwamen bij ons terug met een schot in de roos. Ze wisten niet alleen de opzet te maken voor een mooie en behulpzame nieuwe website, maar ons ook perfect te vangen in een nieuwe huisstijl. Echt boven verwachting allemaal.’

Sjoera Agterhof, eigenaar bij Repatec

Wil je jouw merkbasis sterk neerzetten?
En indruk maken met woord en beeld?

Stuur Robbert een bericht.

Robbert Peek

Creatief Directeur

© 2019 Brandpulse.nl All Rights Reserved | Algemene voorwaarden | Cookiebeleid | Privacybeleid